דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבינוניות וחוסר מימוש עצמי להצלחה, צמיחה אישית והגשמה 

מאת    [ 12/04/2020 ]

מילים במאמר: 3005   [ נצפה 2746 פעמים ]

רבים מאיתנו לכודים בבינוניות בתחומי חיינו השונים במודע ואו שלא במודע. דבר זה מונע מאיתנו לממש במלואם את כישורינו הטבעיים וחוסם את האפשרות לממש ולהגשים את יעודינו. מצב התקיעות והדישדוש בבינוניות שלנו, שבאה לידי ביטוי בויתורים שאנחנו עושים לעצמנו, פוגעת בחיינו המקצועיים והאישיים, לרוב מבלי שבכלל עצרנו לחשוב ולהבין את ההשלכות לטווח הארוך. הויתור והדחיינות להתעלות לרמות גבוהות יותר של עשייה וביצוע איכותי ומעורר התפעלות והשראה לסובבים אותנו, כמו גם חוסר התעוזה והאמון ביכולתינו ובכישורינו, מעכבים במקרה הטוב את צמיחתינו האישית ובמקרה הפחות טוב תוקעים אותנו במה שאני מכנה "ביצת הבינוניות".

 

אם נתייחס לקריירה שלנו למשל, פעמים רבות מדיי הבינוניות מלווה אותנו בתקופות שונות שבהן אנו מרגישים שאין לנו יותר מה לתת לאירגון ואו לצוות הנוכחי שעימו אנו עובדים ביומיום. שעמום, עייפות, עומס ולוחות זמנים מטורפים רק מוסיפים לבינוניות שלנו וגורמים למצב שבו כישוריינו הטבעיים אינם באים לידי ביטוי, דבר שמוביל במקרים רבים לחוסר מימוש עצמי, לריקנות פנימית ולחוסר מנוח.

 

החדשות המשמחות הן שישנן דרכים רבות ומגוונות להאבק ואף לנצח את הבינוניות שלכם. החדשות הפחות נעימות הן שרבים מכם בוחרים להמנע מהמאבק ולהכנע לבינוניות. ישנם גם כאלה שאינם מודעים למצבם המדשדש, ואחרים לא מוכנים לקבל החלטה ולקבוע יעדים חדשים על מנת לשפר את מצבם. רבים לא ממש יודעים איך לפעול בעניין הכה חשוב הזה, ולא בהכרח מבינים לשם מה בכלל נחוצה פעולה כלשהי. שאיפתי היא פשוטה, לסייע לכם להתנער ולהשתחרר מהבינוניות האישית שלכם, על מנת שתוכלו לעלות לרמות גבוהות יותר של הצלחה וצמיחה אישית.

 

מהי בינוניות ולמה הנושא הוא כה חשוב עבורכם?

אני מניח שכל אחד ואחת מכם יכול להציע תשובות רבות לשאלתי. אני מתייחס לבינוניות ברמה האישית והמקצועית כאותה מציאות שבה אנחנו בוחרים לא לשפר את חיינו המקצועיים והאישיים ומעדיפים, לרוב במודע, להשאר באזור הנוחות שלא מצריך מאיתנו לקבל החלטות קשות ואו להחליט על פעולות אמיצות ושנויות במחלוקת, שעלולות לשנות את שגרת חיינו לתמיד. בכך אנחנו בעצם פועלים לשמר את המצב הקיים, גם אם המציאות הקיימת הזאת בתחום הזוגי, בתחום המקצועי ובשאר תחומי חיינו הינה רחוקה מלהשביע את השאיפה שלנו למימוש עצמי והגשמה.

 

אני מאמין שהבינוניות היא "מצב נפשי", שמשלב בתוכו את כל אותן התובנות וההתנסויות, החינוך מהבית ומבית הספר, כל אותם המשקעים, האמונות, דפוסי מחשבה והכללים השונים שמלווים אותנו מילדותנו ואשר משפיעים על התנהגותינו ועל אופן קבלת ההחלטות שלנו בחיי היומיום. כל אותם הדברים שהפנמנו במהלך חיינו ואשר השפיעו על דרכי החשיבה וההתנהגות שלנו בהיותינו ילדים ומתבגרים הובילו אותנו למציאות הנוכחית לטוב ולרע. בינוניות זוהי אותה מציאות שבה אתם בוחרים שלא להתאמץ יתר על המידה בעשייה ואו ביצירה כלשהי, דבר אשר מעכב אתכם מלממש את עצמכם ולבטח אינו תורם מאומה להצלחה ולצמיחה האישית שלכם.

 

בינוניות היא תופעה נפוצה אשר מקרבת אליה אנשים איכותיים, מוכשרים, חכמים, בעליי כישורים בלתי רגילים בתחומים רבים. זוהי תופעה אשר ממגנתת רבים מאיתנו לאזורים של נוחות ואי רצון לפעול, ליזום, לפתח ולהתפתח. בינוניות בולמת את הדחף האישי שלנו ומונעת מאיתנו ליצור, להתחדש ולקדם את עצמינו ואת הסובבים אותנו להישגיות, להתחדשות, להתעלות, להצלחה וגם להגשמה מלאה בחיינו האישיים והמקצועיים. חשוב להבין שהבינוניות מלווה אותנו ביומיום ופעמים רבות יכולה להתפרס לשנים ארוכות שבהלכן אנחנו למעשה צועדים אחורה בצעדים בטוחים אל חוסר המימוש המקצועי והאישי.

 

בכדיי לפשט את הנקודה החשובה הזאת תחשבו על התקופה שבה חיפשתם מקום עבודה ראשון לאחר סיום התואר או על התקופה שהחלטתם להתקדם לתפקיד טוב ומאתגר יותר בארגון שבו עבדתם, או שמא לעבור לחברה אחרת לצורך מימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי שלכם. במקרים אלו התנערתם מהבינוניות שלכם ויצאתם לדרך של יצירת מציאות חדשה עבורכם בכל הנוגע לתחום המקצועי שלכם. יזמתם, תכננתם ופעלתם נמרצות לממש ולהוציא אל הפועל את ההחלטה למעבר לתפקיד בתחום ההתמחות שקרוב לליבכם ושבו אכן יכולתם להשתמש בכישוריכם הטבעיים, על מנת למצות את כלל היכולות שלכם. תנסו להיזכר בתחושות שליוו אתכם ברגעים מרגשים ומעצבים שתיארתי. אני משוכנע שהרגשתם נפלא באותן תקופות, למרות שלרוב חששתם מהמעבר והפרפרים בבטן עשו את שלהם. אבל למרות החששות, שלל התירוצים, מצבור הספקות וחוסר הוודאות, הצלחתם לצאת מאזוריי הנוחות שלכם ולמקם את עצמכם במקום טוב יותר.

 

אך למרבה האירוניה, לאחר תקופה מסוימת של חודשים ואו שנים מספר, בהדרגה, אך בעקבית מרשימה לא פחות, הגעתם למצב שבו התכרבלתם "בסמיכת הנוחות הבינונית" הנעימה והמלטפת, בתפקיד הנחשק, ושילבתם להילוך נמוך של פעילות ועשייה, מתוך ידיעה שביססתם את עצמכם בתפקיד הנוכחי, הגעתם לשכר ותנאים טובים אשר מעניקים לכם חיים נוחים ובטוחים אך בינוניים, ולרוב חסרי אתגר ומשמעות לטווח הארוך. בעקבות כך הגיע גם השעמוש, חוסר האתגר, חוסר העניין ולבסוף גם חוסר המימוש, מצב של בינוניות מקצועית ואישית. 

 

בינוניות בעיה שניתנת לפתרון

המציאות מוכיחה שאתם לא לבד! אם תעצרו ותתבוננו סביבכם, תוכלו לזהות אין ספור אנשים איכותיים ומוכשרים כמוכם אשר במודע או שלא במודע הרימו ידיים מלנסות, מליצור, מלשאוף, מלשנות, ובחרו לרוב מסיבות שמוכרות גם לכם לרדת אל "מצולות הבינוניות" המקצועית והאישית. כולי תקווה שאתם לא נימנים אם אלו, אך אם זהו אכן מצבכם, אני כאן בכדי לרומם את רוחכם ולהניע אתכם לחשיבה ולפעולה אחרת. בינוניות ברמת הפרט, עפ"י הבנתי, היא איכות ירודה ולבטח לא מרשימה במיוחד של כלל המשימות שאנחנו מבצעים בשגרה.

 

אם למשל אני מבשל ארוחה בסוף השבוע למשפחתי והשקעתי זמן, מאמץ ורצון אמיתי לרצות אותם בעשייה שלי, זה עדיין לא אומר שהמוצר הסופי שלי עמד בהצלחה בכל מבחני הטעימה וההגשה של יקיריי. במקרה הזה, אני מודע לחלוטין ששף אני כבר לבטח לא אהיה, מסיבה אחת פשוטה, שאין ולא היתה לי מעולם כל כוונה להיות שף. במקרה זה אני לפחות מנסה להשתפר במהלך השנים בנושא הבישולים במטבח אך עושה זאת כתחביב חיוני ולא כמקצוע על מנת לא לאכזב את לקוחותיי הפוטנציאליים.

 

אם נבחן מקרוב את מה שמתרחש במקומות העבודה שלנו, נזהה אנשי מקצוע אשר מתייחסים לקריירה שלהם כתחביב ומשוכנעים שתמיד יניב להם יציבות כלכלית. העניין הוא שרמת הבישול הבינונית שלי, שבה לא ממש הרשמתי את לקוחותיי היקרים בביתי החם לא תוביל לפיטוריי. לעומת זאת במקרה שלכם, גם אם אתם "ברי מזל" בתפקידכם הנוכחי, והצלחתם להרגיל את המנהלים שלכם לקבל מכם תפוקה בינונית למדיי, אין זה אומר שבסופו של יום אתם נהנים לראות את הפנים היפות שלכם במראה.

 

הלא, ברמת הביצוע, ברמת התפוקה והאיכות שלכם, כאנשי מקצוע רציניים ונמרצים אינכם יכולים לקחת את עצמכם ברצינות במציאות שתיארתי. הקפאון, השעמוש, חוסר העניין, חוסר האתגר ותחושת הניוון תשתלט עלייכם בשלב כזה או אחר. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם עכשיו היא האם זה לא יהיה מאוחר עבורכם להתעלות מעל הבינוניות ואכן לעשות מעשה לשיפור המצב. כאשר אתם מרגישים חוסר רצון או דחף לשפר את הביצועים המקצועיים ואו האישיים שלכם זהו סימן ברור על כך שאתם מדשדשים במקום ומבססים את עצמכם עם הרוב בבינוניות מתמשכת. במקרים אלו חשוב לקחת קורסים מקצועיים, להשתתף בסדנאות מקצועיות, לקרא ספרי לימוד רלוונטיים, ועוד כהנה פעילויות אשר יעניקו לכם יתרון על פני אנשי מקצוע אחרים ויניע אתכם לקחת יוזמות מבורכות נוספות.

 

כאשר אתם מגיעים למקום עבודתכם אם אנרגיות נמוכות ומתוך רצון רק לעשות את המינימום האפשרי מבלי שמישהו ירגיש בכך, זהו גם כן סימן ברור על כך שאתם מדשדשים במקום ומבססים את עצמכם עם הרוב בבינוניות מתמשכת. כאנשי מקצוע רציניים ובעליי נסיון מוכח, אתם נוטים לבצע את המשימות היומיומיות שלכם כמעט על אוטומט מבלי מאמץ ואו הזעת יתר. מציאות יומיומית שכזאת נובעת מהימצאותכם באיזור הנוחות הערמומי של הבינוניות שלכם.

 

וכאן אני בא ואומר היזהרו! זוהי מלכודת שמוליכה לבינוניות לא רק בתחום הקריירה, אלא לרוב מובילה גם לאיכות חיים בינונית שמתבטאת בחוסר רצון לאכול אוכל בריא, בחוסר חשק לשמור על כושר גופני, באי רצון ללמוד ולהתחדש, להתפתח, ליצור ולחיות חיים בעלי משמעות. העבודה, העיסוק שלנו, הקריירה שלנו הינה מרכיב דומיננטי בחיינו אשר עם לא ממומש כראוי ביומיום, פוגע ומעכיר את שאר תחומי חיינו. אותה הנוחות עשויה להיות עבורכם אויב ומכשול ערמומי וסמוי אשר עלול למנוע מכם הצלחה, קידום, צמיחה והגשמה מקצועית ואישית בהווה ועתיד. 

 

המודעות והפחד הם כלים חשובים במאבק נגד הבינוניות

אגלה לכם סוד אישי - הפחד מהבינוניות הוא הכוח המניע שלי להתגבר עליו. המודעות והפחד מהבינוניות הם המפתח לשינוי דפוסי המחשבה ודפוסי הפעולה שלכם נגד הבינוניות. לפחד מהבינוניות יכולות להיות השפעות חיוביות רבות. זה יכול לדחוף אתכם להישגים גדולים שלא ממש האמנת שהם ברי מימוש. הפחד מהבינוניות יכול לגרום לכם לסרב להסתפק במקום השני הטוב והנוח ואו להתפשר כשאתם לא ממש צריכים. פחד מהבינוניות יכול להיות כלי רב עוצמה בהגשמת הרצונות והחלומות שלכם. כאשר אתם מודעים לנושא יש ביכולתכם להעזר בפחד הזה כאמצעי של זירוז וסילוק כל אותן הספקות והחששות שמונעות מכם לעלות לרמות גבוהות יותר של ביצוע איכותי ומעורר השראה, תוך עבודה ומאמץ מתמשך ובלתי מתפשר.

 

רק לשם דוגמא, אני כותב את המאמר הזה בטורונטו הרחוקה והקרה, לאחר יותר מעשר שנות גלות. אני משתמש במקלדת בינונית ומיושנת שרכשתי בארץ בשנות התשעים, ושרצוי יהיה להחליפה בעתיד הקרוב. המקלדת מאפשרת לי אמנם לכתוב בעברית ואנגלית, אך במהלך הכתיבה קיימים ניתוקים כתוצאה מחיווט לקוי. מה שלא בינוני במקרה זה, הוא הקפה הטורקי האיכותי ביותר של עלית, כן עם הל כמובן, אשר הכנתי מראש בקפידה רבה ובמקצועיות בלתי מתפשרת. למה לי להתפשר על קפה בינוני? למרות שהעברית ויכולת הכתיבה שלי בשפת הקודש היתה תמיד ברמה טובה יחסית, נכון לשורות אלו אני לא ממש בטוח בכישוריי וזה בעיקר מסיבה אחת פשוטה, שעם לימודי האנגלית בשנים האחרונות לא פיניתי זמן איכות לכתיבה בעברית. אכן בינוניות בהתהוותה, מתמשכת ונוחה. השאלה הנשאלת היא: מי ינצח? הדחף לכתוב בעברית ולהעניק לקורא תובנות, רעיונות וכלים בנושאים חשובים של קריירה למשל ואו שמא כל אותן הספקות, וחוסר הזמן, וכל אותן החששות לגבי איכות הכתיבה שלי, המקלדת המיושנת והמגמגמת, ועוד כהנה וכהנה ליחשושים במחשבותיי אשר מפצירים בי, בלחש קל, לדחות את כתיבת המאמר שלפניכם לזמן אחר. האם הבינוניות אכן תשתלט עליי ותקבע האם המאמר שלפניכם יכתב ויפורסם? האם התירוצים והדחיינות יעצרו את הדחף ליצור ולהעביר מסרים איכותיים ומלאי משמעות על חיינו?  

 

במהלך כתיבת המאמר הזה למשל, חשבתי לא פעם, שהדבר הגרוע ביותר שיכולתי לעשות היה לוותר על סיום הכתיבה מסיבה של אי הגעה לשלמות בביצוע. אותה שלמות ביצוע שהינה כה חשובה בכל עשייה אחרת. כך הרגשתי פעמים רבות גם בלמידה של נושא חדש כלשהו, בכתיבת מאמרים ופרסומם באנגלית, במתן נאום בפני קהל, ובעוד מקרים חשובים להתפתחות האישית והמקצועית שלי. בכל אותם המקרים החשש היה לא להגיע לרמת ביצוע איכותית שבעקבותיה תגיע תחושה של כשלון וצלילה אל הבינוניות, אשר תביא אחריה תקיעות וחוסר מימוש עצמי. זכרו שלפחד מהבינוניות יכולות להיות השפעות חיוביות רבות. זה יכול לדחוף אתכם להישגים אישיים גדולים יותר אשר משקפים את מיטב הייחודיות שלכם. בנוסף זה עשוי להניע אתכם לסרב להסתפק בביצועים אישיים ירודים ולא מעוררי השראה. הפחד מהבינוניות יכול להוות עבורכם כלי רב עוצמה בהגשמת הרצונות והחלומות האמיתיים שלכם. כאשר אתם מודעים לנושא יש ביכולתכם להעזר בפחד הזה כאמצעי של זירוז וסילוק כל אותן הספקות, החששות וההתלבטויות שמונעות מכם לעלות לרמות גבוהות יותר של ביצוע איכותי, יחודי ומעורר השראה תוך עבודה ומאמץ רצוף ובלתי מתפשר בדרך אל המימוש העצמי שלכם.

 

חוסר מימוש עצמי בעיה שניתנת לפתרון

חוסר התעוזה וחוסר האמון העצמי מונע מכם מלקבל החלטות אמיצות ונדרשות, דבר שמונע מכם מלהתקדם לשלב הבא. לאותו השלב של מימוש אישי תוך שימוש מושלם בכישוריכם הטבעיים. במקרים אלו אתם מעדיפים ללכת אחרי הרוב. ללכת בעקבות כל אותם האנשים אשר מעודדים אתכם לשלב ידיים ולא לעשות שום צעד שיוביל אתכם אל הלא בטוח ואל הלא נודע. עדיף, כך הרוב הבינוני משוכנע, להשאר לנצח באזור הנוחות החם והנוח. לצעוד בדרך הקלה שתוצאותיה ניתנות לרוב לחיזוי פשוט, וזה במקום לעשות משהו יוצא דופן, תוך לקיחת סיכונים מחושבים ותוך הליכה אמיצה בשביל שאתם בחרתם לצעוד. אותו שביל שאמנם יכול להכיל סיכונים מסוימים, אי וודאות, אתגרים רבים, קושי וחוסר בהירות. שביל אישי שלכם, אשר לאמיצים מבינינו עשוי להביא עמו צמיחה מקצועית, אישית ורוחנית רחוקה שנות אור מבינוניות אפורה.

 

לאורך השנים פגשתי לא פעם אנשים מוכשרים שלא הגיעו למימוש ולמיצוי מלוא הפוטנציאל האישי שלהם. אנשים אלה דישדשו שנים רבות מידיי בעשייה אשר לא ממש עזרה להם לממש את הכישורים היחודיים שלהם. לרוב הסיבה היא פשוטה – בינוניות. אותה מציאות שבה ההיסוסים, החששות, הפחדים ושאר התירוצים שאנחנו מאמצים לעצמינו במהלך החיים, חוסמים אותנו מלהשתמש בכישורינו הטיבעיים באופן מלא, דבר שמביא לתחושות של ריקנות פנימית, חוסר ביטוי עצמי ובמקרים מסוימים אף לחוסר משמעות בחיים.

 

יצא לי לעבוד עם איש מקצוע מבריק, חכם, משכיל ומוכשר מאוד בתחומים כגון מדעים מדוייקים, חשיבה אנליטית בקרת איכות ועוד. לאיש היו את רוב התכונות להצליח ולהגיע להישגים מרשימים ברמות גבוהות של ניהול. למרבה הצער הוא בחר, במקרה שלו במודע, להשאר באזור הנוחות שלו, בתפקיד של בקרת מלאי, בחברה קטנה ללא אפשרויות קידום עתידיות. לפני עזיבתי את החברה שבה עבדנו, ניסיתי לשכנע אותו לעבור לשלב הבא בקריירה ולהתעלות מעל הבינוניות שליוותה אותו במשך שנים ארוכות. עודדתי אותו לנסות את מזלו בחברה אחרת. נפגשנו כעבור מספר שנים שבהן לא שמרנו על קשר. לא הופתעתי לגלות שהאיש עדיין עובד באותה חברה, מחזיק באותו תפקיד ואין בכוונתו לשנות את מצבו המקצועי. כל אותן היכולות, הידע, הנסיון וההשכלה של ידידי לא שיכנעו אותו ואו דחפו אותו להתנער מהבינוניות שלו. הוא למעשה בחר להתכרבל בבינוניות המחממת וככל הנראה להשאר בתפקידו הקטן יחסית ביחס לפוטנציאל האישי שלו לשנים ארוכות. טענתו היחידה להחלטתו שלא לפתוח את עצמו לאפשרויות אחרות היתה התשובה שלפניכם: "נכוותי בעבר בכל מה שקשור לחיפוש משרה, בזימון לראיונות עבודה, ובעיקר בעלבונות שספגתי לנוכח המבטא שלי והדרך שבה הצגתי את עצמי, לכן לא אנסה שוב לעולם". האיש המוכשר הזה בעצם הרים ידיים ונכנע לבינוניות כפי שרבים וטובים נכנעים לה במהלך חייהם.

 

שאלתי אליכם היא האם גם אתם בדרך להרים ידיים ולהכנע לבינונית?

אני כותב היום כדי להזכיר לכם שהחיים שלנו הינם יקריי ערך, שבמהלכם, יש עלינו החובה למצות את כישוריינו בצורה יעילה ואפקטיבית ולא להתפתות לצנוח אל הנוחות הבינונית אשר לא תורמת לצמיחתנו האישית ולבטח לא תורמת לצמיחתם של הסובבים אותנו. אל תעבירו את ימיכם בבינוניות. החיים הם הזדמנות שלנו ליצור, להתפתח, ליזום ולהשתמש בכישורים הטבעיים שלנו.

 

מה עליינו לעשות כדי להתגבר על הבינוניות

כדי להימנע מהבינוניות או לכל הפחות למזער אותה, עלינו לעשות כל מאמץ כדי למצות את מלוא הפוטנציאל שלנו ביומיום. עלינו לא לאפשר לפחדים, לספקות ולחוסר הביטחון העצמי, למנוע מאיתנו לחיות את חיינו במלואם. ההיפך הוא הנכון, עלינו לנצל את היכולות האישיות שלנו לטובתינו ולטובת הסובבים אותנו, באמצעות שימוש יומיומי בפעילויות שיש לכם בהן עניין ויתרון יחסי על פני אחרים. חשוב להאבק בבינוניות שלנו ובעיקר חשוב להפנות עורף לפיתוי של התכרבלות בבינוניות המחממת והנעימה לתחושה. יש להפנות אנרגיות ולפעול בנחישות בכל פעם שהבינוניות מבצבצת לה. משימתכם היא לזהות את הפיתוי ולחסלו תוך יציאה מאזורי הנוחות שלכם. צלילה אל מצולות הבינוניות כמו גם דשדוש ארוך טווח בתוך "ביצת הבינוניות", לא הכרחית בחייכם. אני משוכנע שניתן להתנער ולהשתחרר מהבינוניות שלכם על מנת לעלות לרמות גבוהות יותר של הצלחה וצמיחה אישית. ניתן לנצח במאבק החשוב הזה, דבר שיסייע לכם לקרב את עצמכם אל עבר המימוש העצמי.

 

בכדיי להצליח במשימה, חשוב לפתח תחילה את המודעות שהבעייה אכן קיימת. ההבנה והמודעות שלכם בעניין, תוביל אתכם להחלטה להפנות את צומת ליבכם, כמו גם את האנרגיות הנדרשות בכדיי להאבק בתופעה. במהלך המאבק אתם תפעלו נמרצות, תוך שימוש יעיל ומשכנע במלוא מצבור הכישוריים האישיים הרלווטיים שלכם וזאת במטרה ברורה וחד משמעית והיא: שלא לדשדש ולבטח שלא לצלול אל מצולות הבינוניות.  משימתכם היא לא לשקוט ולבטח לא להכנע לבינוניות אשר מונעת מכם את העונג והעוצמה שאתם חווים כאשר אתם משתמשים בכישוריכם היחודיים והטבעיים.

 

משימתכם היא להאבק בבינוניות תוך קבלת החלטות ותוף פעילות נמרצת וחד משמעית הרחק מאזורי הנוחות שלכם. דווקא אז, במצבים שבהם אתם מתכרבלים בסמיכת הנוחות הבינונית שלכם, דבר שלא מצריך מכם להרשים, להתבלט וליצור מוצרים או שירותים איכותיים ויוצאי דופן ביחודיות שלהם. דווקא אז, כאשר אתם מרגישים שהוכחתם את היכולות והכישורים שלכם כבר מזמן, והגעתם למסכנה שכעת ניתן להוריד הילוך ולשוב בשמחה ובבטחה לאיזור הנוח והנעים של פעילות ועשייה לא מעייפת, ללא דרישות גבוהות שמעניקות לכם סוג של שקט נפשי ורוגע, דווקא אז עלייכם לפעול בכל הכח. כולנו צריכים אומץ לעקוב אחר התחושות והרצונות שלנו. אני משוכנע שיש לכם את כל מה שנחוץ בכדי להתעלות מעל הבינוניות שלכם. אנא זכרו שהחיים שלכם יקרים מכדי לחיות בבינוניות!

 

יציאה מאזור הנוחות או ירידה אל מצולות הבינוניותהבחירה בידיכם

בינוניות מציבה אותנו פעמים רבות בפני ברירה. ההחלטה על השינוי המתבקש, נניח בתחום המקצועי שלכם, שבו אתם מרגישים חוסר מיצוי וחוסר מימוש מקצועי בתפקיד הנוכחי שלכם, הינה החלטה לא פשוטה. אך למרבה המזל זוהי החלטה שאתם, ורק אתם, יכולים ולדעתי גם מחויבים לקבלה בשלב כלשהו במהלך הקריירה שלכם. זוהי זכות מבורכת אשר מעניקה לנו את הבחירה חופשית לבחור את דרכינו המקצועיים ולנווט את הקריירה שלנו בדרך יחודית אשר מתאימה לנו באופן אישי. העניין הוא שרבים מכם נמנעים מלקבל החלטות בדרך ובכך מוותרים על זכותכם החופשית לנתב את חייכם האישיים והמקצועיים באופן מעורר התפעלות והשראה לנוכח הישגיכם והצלחותיכם.

 

אני משוכנע שניצבתם לפני ברירה שכזאת לא פעם. הרגשתם כך לאחר שנים מספר בתפקיד כלשהו, לאחר שהוכחתם את היכולות והכישורים שלכם ודיי נמעס לכם מהמקום ואו מהתפקיד. לכן ניצבתם בפני שתי ברירות: האחת לרדת אל מצולות הבינוניות האישית והמקצועית שלכם, שבה יכולתם להוריד הילוך ולדשדש בבטחה לאורך שנים רבות נוספות בעשייה לא מעניינת, לא מאתגרת, ולבטח לא ממש מתגמלת מבחינת שכר ואפשרויות קידום ומימוש כישוריכם הטבעיים. בהחלטה שכזאת לא היה שום צורך בחיפוש מקום עבודה אחר, בעדכון קורות חיים, במאמץ מתמיד להתראיין, ובלהתאכזב כאשר לא תבחרו לתפקיד המיוחל. ברירה שכזאת מובילה ללחצים, ספקות, מאמצים וחוסר ודאות. הברירה השנייה ניצבה הרחק מאזור הנוחות שלכם. מדובר היה למשל בהחלטה להתמודד שווה בשווה מול מועמדים איכותיים, משכילים, מקצועיים ובעיקר בעליי צמאון וחוסר ויתור עצמי, שדחף אותם להתעלות מעל הבינוניות האישית שלהם בתחום המקצועי הרלוונטי לכם. המתחרים שלכם לתפקיד המיוחל היו על הגל לבסס את עצמם בתפקיד בכיר בחברות מתחרות ולשדרג את מעמדם המקצועי. ייתכן והסיכויים שלכם לזכות בתפקיד המיוחל היו נמוכים לנוכח חוסר ניסיון מספק ואו חוסר השכלה הולמת. בוודאי היה זה מכשול נוסף עבורכם.

 

אך השאלה היא, אם הדחף והרצון להתעלות מעל הבינוניות המקצועית שלכם ואכן להגיע למימוש אישי, תוך שימוש בכישורייכם הטבעיים, הובילה אותכם לקבל את ההחלטה הלא פשוטה של התמודדות על התפקיד המיוחל למרות החששות שלא להבחר. לדעתי עצם ההחלטה החד משמעית שלכם, כן להפשיל שרוולים, כן להאמין בסיכוייכם, כן לצאת מאזור הנוחות שלכם, וכן להאבק בלי פשרות כנגד הבינוניות, מזכה אתכם בנקודות זכות ראויות לציון. אני משוכנע שצעדים אלו הובילה אתכם, לא פעם, להצלחות, לשמחה פנימית, להרגשת סיפוק ומיצוי אישי.

 

במקרה שלי, אני ממשיך להלחם בבינוניות שלי. לכן, בין היתר, אפרסם מאמרים נוספים בשפה האהובה שלי - עברית!

 

כולי תקווה שגם אתם תלחמו בבינוניות האישית שלכם.

תודה שקראתם. אם אהבתם אשמח לשיתופים ובעיקר אשמח שתלחמו בבינוניות שלכם על מנת להוציא אל הפועל את היחודיות שלכם.

 

בהצלחה רבה,

רפאל

שמי רפאל, ואני כאן כדי לעזור לכם למצוא משמעות בחייכם האישיים והמקצועיים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב